Een platform voor het onderwijs met online lesmateriaal via het digibord in de klas. Belangrijke levenslessen over thema's zoals: mentale gezondheid, relaties & seksualiteit, pesten & social media. Met het doel: jongeren weerbaar maken en zelfvertrouwen geven.
We zochten de kern en de energie van het merk. De naam Sterrenstof, ja gebaseerd op het legendarische nummer van De Jeugd van Tegenwoordig, vormde de basis. Les-stof van de sterren, maar ook; omdat we allemaal gemaakt zijn van Sterrenstof, geboren om te shinen. In de visual identity staat het stralen centraal. Een donkere basis met daarop felle kleuren en kosmische gradients laten de designs fonkelen, maar de rauwe textuur verbeeld het ‘real’ zijn. Ongepolijst en echt.
Het design komt terug in het platform en in de lesstof die bij de video’s hoort. De lessen bestaan uit filmpjes, vragen en stellingen die klassikaal kunnen worden besproken. De helden van nu zijn belangrijk voor het succes van het platform. Daarom krijgen de video’s, die gemaakt zijn in vormen die passen bij wat jongeren kennen van Tiktok of Youtube, een plek in opvallende en herkenbare frames. Zonder af te leiden van de inhoud.